"Przytul pokochaj, zostań" Anna Ginter

Tytuł: "Przytul, pokochaj, zostań"
Autor: Anna Ginter
Liczba stron: 210
Ocena: 9/10

"A ja nadal ukrywam swój ból przed tymi, których kocham i płaczę częściej, niż myślą."

Pozycja ta wydała mi się interesująca przez tytuł. Kiedy przeczytałam opis czułam, że chciałabym zgłębić jej treść. Wiedziałam, że tematy w tej książce są tymi, które najbardziej do mnie przemówią i nie myliłam się, ponieważ poruszyła wiele ważnych kwestii.
Historia zaczyna się, kiedy główna bohaterka Alina opowiada o swoim dzieciństwie. Nie było one zbyt wesołe już od najwcześniejszych lat. Nie zaznała rodzinnego ciepła, chociaż była bardzo uczuciową dziewczynką pragnącą bliskości i miłości. Niestety powtórzyła błędy swojej mamy i nie nauczyła dzieci, czego powinna.
Minęło wiele lat, jednak kobieta często wraca do swoich wspomnień, które są pięknie opisane. Powiewają melancholią związaną z samotnością i smutkiem z powodu lat, które już przeminęły i nie wrócą.
Poruszony aspekt samotności na pewno nie jest nam obcy zwłaszcza, że mamy w swoim życiu takie momenty, gdzie te uczucia nas wypełniają i czujemy, że brak nam drugiej osoby. Tutaj jest to również nieobecność kogokolwiek, ponieważ najbliższa rodzina opuściła Alinę. Dlatego tak istotne są dla niej wspomnienia.
Budowanie relacji od zera na pewno nie jest łatwą sprawą i często jest prawie niemożliwa zwłaszcza, że tak wiele trzeba zacząć i rozbudować, aby stworzyć zaufanie i głęboką więź.
W sumie całe dzieło jest zbudowane z cząsteczek uczuć, z którego każdego jest po trochu. Czasami można poczuć emocje od naszej bohaterki.
Jedyną rzeczą z jaką miałam problem to było zbyt szybkie przeskakiwanie z jednego wątku do drugiego i wspomnienia, które były co chwilę przez co nie wiedziałam co się dzieje i w jakim momencie się znalazłam, jednak po jakimś czasie się unormowało.
Mam nadzieję, że Wam też spodoba się ta pozycja, ponieważ jest w niej odzwierciedlenie każdego z nas i uczuć, które nas ogarniają, dzięki czemu każdy poczuje bliskość do tego dzieła. Nie uważam, żeby czas jaki poświęciłam był zmarnowany.
/Szalony Chomik

2 komentarze:

Copyright © 2017 Recenzje na wygodzie , Blogger