Wiedźma z Podhala. Nie jestem już dzieckiem. - Luiza Dobrzyńska

Tytuł: Wiedźma z Podhala. Nie jestem już dzieckiem.
Autor: Luiza Dobrzyńska
Liczba stron: 212
Ocena: 8,5/10


Coś mnie zaczarowało w tytule. Czyżby ta wiedźma rzuciła na mnie czar? Wydaje mi się, że tak. Zrobiła to bardzo dobrze.


„Wiedźma z Podhala. Nie jestem już dzieckiem.” to kontynuacja książki „Jesteś na to zbyt młoda”. Nie miałam okazji przeczytać pierwszej części, ale z tego co słyszałam nie popełniłam tego ”książkowego grzechu”. Lubię powieści fantasy, szczególnie utrzymane w takich klimatach, pełnych magii. Bardzo podobają mi się nawiązania do innych mitologii niż słowiańska. Chyba znamy kogoś takiego jak Helion, prawda? ;-)

Książka jest dynamiczna. Czytając historię o losach Edyty miałam wrażenie, że żyje obok mnie. Bardzo często trafiałam na książki statyczne. Była historia, były postacie, ale gdzie akcja? Tutaj czuję ją obok siebie, co bardzo mi się podoba. Język jest prosty, przystosowany do dzisiejszej młodzieży. Kolejny plus! Wyobraźnia autorki nie zna granic. Stworzyła naprawdę bardzo dobrą historię. Obfitującą w zwroty akcji i oszczędzającą monotonnych opisów.

Postacie. Calutki wachlarz wielobarwnych osobowości. Od młodej wiedźmy aż po tytana z mitologii greckiej. Są bardzo czarujące. Zatrzymam się jednak przy Edycie, głównej bohaterce. Jej los może dać do myślenia. Wielu ludzi marzy o posiadaniu takowego daru, jednak po przeczytaniu „Wiedźmy z Podhala” zastanowią się jeszcze dwa razy.



Nie znałam twórczości Pani Dobrzyńskiej nigdy wcześniej, mimo iż obracam się w świecie polskiej fantastyki. Czytając tę książkę, wiem już, że zagości na stałe na moich półkach. Mam nadzieję, że na Waszych również, bo naprawdę warto!


2 komentarze:

  1. Dziękuję :) Aż się zarumieniłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam inne książki. Są naprawdę dobre. Seria - Dusza. Kawalkada, Dzieci planety Ziemia, Procesor duszy, itd. Polecając Jej twórczość naprawdę jestem obiektywna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Recenzje na wygodzie , Blogger