OSOBLIWY DOM PANI PEREGRINE Ransom Riggs

Tytuł:OSOBLIWY DOM PANI PREGRINE
Autor:Ransom Riggs
Ilość stron:400
Ocena:10/10


"Nie były to jednak potwory z mackami i gnijącą skórą [...], lecz potwory o ludzkich obliczach, w eleganckich mundurach, maszerujące równym krokiem i tak boleśnie banalnie, że człowiek rozpoznawał w nich monstra dopiero, kiedy było już za późno."


Przeczytałam tę książkę z ciekawości w jaką mnie wzbudziła moja koleżanka, która chciała ją przeczytać. Postanowiłam ją nabyć i takim oto sposobem po kilku dniach od jej dostarczenia byłam już po lekturze. Zaznaczam, że wybrałam tę straszniejszą i ciekawszą wersję, czyli tę obok. Spodziewałam się jakiegoś tajemniczego horroru i nie rozczarowałam się ani trochę mimo, że całość nie okazała się tak do końca czymś przerażającym. Oczywiście najpierw zamiast przeczytać, to zabrałam się do oglądania zdjęć, które są zamieszczone w środku. Zdziwiłam się jak niektóre zostały zrobione i czy aby na pewno na potrzeby zdjęcia nie przerobiono ich. Na razie to pytanie pozostaje bez odpowiedzi, jednak jeśli są one prawdziwe, to jak widać wiele rzeczy na świecie jest możliwych.
A więc, mamy chłopca, który uwielbia swojego dziadka i słucha za dziecka jego opowiadań i wierzy w nie. Z czasem jednak zaczyna traktować jego historię jako zwykłe bujdy. Gdy dziadek jest w stanie lęków przed jakimiś potworami i ginie w tajemniczych okolicznościach, Jake rusza w podróż tropem dawnych historii, żeby odkryć prawdę.
Bardzo pozytyny odbiór, ciekawa treść, cudowne opisy wzbogacone obrazkami. Po prostu jedna z lepszych według mnie książek.
Całość jest owiana tajemnicą i przewracając kolejne strony miałam ochotę ją rozwiązać. Niestety nie jest to takie proste, ponieważ wszystko jest podawane stopniowo. Mamy tutaj bardzo barwne i ciekawe osobowości. Nie mogę powiedzieć, że bałam się czytając, jednak na pewno czułam dreszccze, gdy działo się coś nowego. Jest tu zobrazowane jak ludzie reagują na coś innego od nich samych. To jest jednocześnie smutne, ale i prawdziwe, bo na niektóre informacje ludzie nie są po prostu gotowi, bo zareagują właśnie tak, jak reagowali na te ludzkie istoty. Zdjęcia mnie osobiście trochę tak zbiły z tropu, ponieważ nie wiedziałam czego się spodziewać. Myślałam już, że to będą złe istoty, które chcą zabić Jake'a. Okazuje się jednak, że pozory mylą, a wszyscy osobliwcy to cudowni ludzie.
Dostarczenie opisu miejsca również jest bardzo dobre. Nie było takie długie z dokładnymi szczegółami, które aż czasami zanudza, a właśnie dostatecznie dlugie, żeby je zobaczyć w naszej głowie i się nie zniechęcić.
Jestem jak najbardziej zachwycona tą książką i jedyne rozczarowanie jakie jej dotycz to to, że nie mam drugiej części, bo ciekawość zżera, czy inne tajemnice niewyjaśnione w pierwszej części, znajdą rozwiązanie w drugiej. Autor urzekł mnie od pierwszej ruszonej jego powieści, więc jeśli gdzieś znajdę inne jego dzieła, to na pewno po nie sięgne.  Polecam gorąco./ Fokeuek

4 komentarze:

  1. Czy to ja jestem tą koleżanka? :D
    Bardzo ciekawa recenzja :)
    Pozdrawiam,
    Sara z www.niesamowity-swiat-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że to Ty ^_^
      Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. oj czaję się i czaję, chyba muszę w końcu wypożyczyć. Tyle już dobrych słów o niej słyszałam, a dalej brak czasu i miliony pozycji na liście "do przeczytania" ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto :) Jedynym minusem tej książki, to niedosyt jaki po niej pozostaje, więc natychmiast trzeba sięgnąć po kolejne części ^_^

      Usuń

Copyright © 2017 Recenzje na wygodzie , Blogger