"Anioł stróż" Nicholas Sparks

Tytuł: Anioł stróż
Autor: Nicholas Sparks
Ilość stron: 461
Moja ocena: 10/10

"Życie to komedia absurdu, która co rusz jest przerywana gromami tragedii, żeby nastrój całości nie był zbyt monotonny, a slapstickowy efekt przez kontrast mógł być zabawniejszy"



Przyznam się, że książkę czytałam rok temu, lecz nadal sięgam pamięcią do historii , która została w niej przedstawiona. Po prostu była tak rewelacyjna, że nie idzie jej zapomnieć. Nie ma co się dziwić, gdyż stworzył ją jeden z najlepszych powieściopisarzy. Osobiście uwielbiam literaturę Sparks'a, gdyż utwory przez niego stworzone pozwalają czytelnikowi wczuć się wydarzenia, co sprawia pogłębienie wyobraźni.
Książka opisuje życie Julie, której ciężko otrząsnąć się po śmierci męża. Pewnego dnia do jej domu zostaje dostarczony list oraz piesek. Nadawcą tej niezwykłej niespodzianki był Jim- nieżyjąca połówka naszej bohaterki. W swojej wiadomości wyjaśnił nagły zgon oraz dał żonie pewne wskazówki, jak ma dalej egzystować w żywym świecie. Szczeniak miał pełnić funkcję "anioła stróża". Czy Julie da radę pozbierać się po utracie jedynej bliskiej osoby? Czy znajdzie osobę, którą pokocha równie tak samo jak Jim'a?
Powieść mi się bardzo spodobała mimo, że początek nie jest zbyt radosny. Opisane cierpienie postaci wprowadziło mnie w stan przygnębienia, ale postanowiłam dalej śledzić jej losy. Akcja książki cały czas nabywała rozpędu. Fabuła jest tak nieprzewidywalna, co nadaje utworowi urok i wyjątkowość. Historia Julie jest bardzo ciekawa... Wiele razy zastanawiałam się jak postąpi, co wybierze. Czasem byłam zaskoczona podjętymi przez nią decyzjami. Mogę zdradzić, że nie zawsze były one dobre, lecz nasza bohaterka jest tylko człowiekiem, więc rzeczą normalną jest podejmowanie złych decyzji, a później wyciąganie z nich odpowiednich wniosków.
Gorąco polecam, gdyż jest to następna książka, która ma pewien przekaz. Mianowicie nie możemy w życiu za szybko ufać ludziom, ponieważ może nas to zgubić. Wszystko powinno być w swoim czasie. Musimy zachować ostrożność jak komuś oddajemy swoją całą uwagę. Zaufanie jest bardzo kruche i ciężko je odbudować, a zranionej osobie może być trudno podnieść się z tego jak została potraktowana. Zapraszam, na pewno nie pożałujecie :).
/Szalony Chomik

2 komentarze:

  1. Czytałam już kilka książek tego autora i całkiem mi się podobały :) Myślę, że z chęcią sięgnę i po tą :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również miałam okazję czytać jego inne książki, ale ta na razie jest z nich wszystkich najlepsza :).

      Usuń

Copyright © 2017 Recenzje na wygodzie , Blogger